עיצוב מודעות והקשר ליחסי ציבור

עיצוב מודעות והקשר ליחסי ציבור

בשביל להבין מה הקשר בין יחסי ציבור ועיצוב מודעות, צריך להבין קודם כל מה הם יחסי ציבור. כמעט בכל מקום בו אנו רואים חומר פרסומי כלשהוא על דמות מוכרת או על חברה, מותג או מוצר, עומדת חברת יחסי ציבור. יחסי ציבור שונים מעט מפרסום כמו שאנו מכירים אותו והם אמורים ליצור “באזז” סביב מה או מי שמקדמים אותו. בעיקרם הם פעילות תקשורת המונים בשביל להשפיע על הציבור או על קהל ספציפי, ובשביל לגרום לתחושת שייכות וסולידריות. אם אנו רואים כתבה אוהדת כלשהיא בעיתון זה או אחר על פוליטיקאי זה או אחר, סביר להניח שמדובר על כתבה יח”צנית. אם אנו רואים שלט חוצות עם פרסום אוהד על חברה מסויימת, גם פה מדובר על יחסי ציבור.

עיצוב מודעות…

בשגרת היום יום שלנו, אנחנו כבר קצת עיוורים למודעות פרסומיות. בעידן המודרני בו עולם הפרסום תופס חלק נכבד מחיינו, אין מקום בו אנו עוברים ולא נחשפים בו לפרסומת בפורמט כזה או אחר. פרסומות יכולות להיות בטלוויזיה וברדיו, אך באינטרנט ובעיתון כמו גם בפלאיירים מדובר על מודעות. כמה שהמודעה תהיה מעוצבת יותר וכמה שהיא תמשוך יותר את העין, כך החשיפה אליה תהיה רבה יותר ומשמעותית יותר. עיצוב מודעות חייב להיות מקצועי, וחייב להתבצע תוך שימוש בתוכנות גרפיקה שונות כמו פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין וכדומה.

אז מה הקשר?

הקשר בין יחסי ציבור לעיצוב מודעות הוא פשוט. כל משרד יחסי ציבור וכל איש יחסי ציבור צריכים איש מקצוע מתחום הגרפיקה, שיעצב עבורם את המודעות. כולנו חשופים לאין ספור מודעות ופרסומים שנים סביבנו כל הזמן, ובשביל להתבלט צריך בעיקר עיצוב מקצועי וייחודי, כזה שלא נראה מסביב. עיצוב מודעות הוא חלק מיום עבודה שגרתי בכל משרד יחסי ציבור, ומשרדים גדולים מבינים את המשמעות ואת הקשר בין מודעות מקצועיות ובין הצלחת קמפיין, והם לא חוסכים על מעצב גרפי מקצועי מאוד.
המלחמה על כל שטח פרסום רק תלך ותגבר, וכך יגבר הצורך במעצבים ברמה גבוהה מאוד, שידאגו שהמודעות יעשו את עבודתן נאמנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.