הקשר בין קידום בגוגל ועיצוב גרפי

הקשר בין קידום בגוגל ועיצוב גרפי

 

כשאתם פונים אל חברה שתבנה עבורכם ותעצב עבורם את אתר האינטרנט שלכם, אתם עושים זאת תוך ההאמונה כי אותה חברה תציע לכם את הפתרונות האיכותיים ביותר, בדגש על פתרונות שיאפשרו לכם לקדם את האתר. אם ידעתם וגם אם לא, ישנו קשר ישיר בין עיצוב האתר שלכם ובין זמני השהייה של הגולשים המשפיעים בסופו של דבר על ה-SEO.

מנוע החיפוש גוגל, בו אתם שואפים להיות ממקומים בין המקומות הראשונים, בוחן היטב את האינטראקציות שבין הגולשים ובין האתר. קידום בגוגל היום תלוי לא רק בפרמטרים “מיושנים” כמו תוכן וקישורים – אלא הרבה גם בגולשים מרוצים.

אינטראקציה קולחת? תתרום רבות לקידום. אינטראקציה שאינה הרמונית? תביא לפגיעה בדירוג האתר שלכם.

 

נקודת המוצא: האינטרנס שלכם הוא שהאתר יהיה מקודם

אתר האינטרנט שלכם יכול להיות גדוש במידע אינפורמטיבי שאכן מעניק ערך מוסף לגולש, אך בעת שהאתר אינו מעוצב כנדרש – הרי שאתם פוגעים בסיכויים שלו להיות מוקדם. שימו לב: אתר אינטרנט לכשעצמו אינו יכול לקדם אתכם. על מנת שהאתר יחשף אל קהלי היעד שלכם, נדרשת עבודת קידום קפדנית ומעמיקה. עד כמה יהיה ניתן לקדם אתר שאינו מעוצב בצורה מקצועית ומתאימה? כמעט ולא יהיה ניתן. מה שקורה במקרים שכאלו הוא שהגולשים ינטשו את האתר, כך שגוגל יגיב בעצמו לאותה הנטישה עם מקלות בגלגלים באתר שלכם.

 

עוד הרבה לפני שהגולשים יחשפו לתוכן שלכם, הם נחשפים לעטיפה העיצובית. המשמעות היא שהרושם הראשוני שנוצר אינו בין התוכן ובין הגולש, אלא בין העיצוב ובין הגולש. כל עוד העיצוב עדכני, נעים ומזמין – הגולש ישאר באתר וימשיך לראות מה יש לכם להציע. במקרים אחרים, בהם העיצוב מיושן ולא ידידותי, תוך שכל העטיפה הויזואלית מאד לא מזמינה, צפוייה להיות נטישה מאסיבית לא של גולש בודד, אלא של גולשים רבים. אותו עקרון עובד גם עם שיווק בפייסבוק – מועדות יפות בדרך כלל “ממירות” הרבה יותר – כלומר יהפכו יותר גולשים מתעניינים או מתעניינים ללקוחות.

 

לא השקעתם בעיצוב האתר שלכם? כאן מתחילה הבעיה

איך זמני שהייה נמוכים פוגעים בכם? מלבד העובדה שיהיה קשה מאד לקדם את האתר שלכם, הרי שאתם פוגעים ביכולת שלכם להתרחב. ניתן לקחת את המקרה הקלאסי, בו לקוח מרוצה שלכם המליץ עליכם למכר קרוב. אותו מכר יגלוש אל האתר שלכם על מנת להתרשם מכם. ההתרשמות כאמור מבוססת על אותם רגעים ראשונים לאחר שהאתר עלה. בעודו מצפה לראות אתר ידידותי ומודרני, אותו גולש עתיד לגלות אתר עם פונטים מיושנים, עיצוב חובבני וחוויה המסתכמת כמאד לא מוצלחת. כך לדוגמא, רק בגלל עיצוב האתר, אתם יכולים להפסיד לקוח – זאת עוד בלי שדובר על קידום האתר שעתיד להיכשל רק בגלל עיצוב.

לצד ההשקעה בקידום, השקיעו גם עיצוב מחודש

ההשקעה הכספית הרבה שלכם בקידום האתר חיונית וחשובה! יחד עם זאת, חשוב להבין כי מדובר על אלמנטים החוברים זה לזה. המשמעות היא שקידום האתר לבדו אינו מספיק, ובכדי לעודד את הגולשים שלכם להישאר צריך לנקוט באמצעים נוספים, בין היתר בעיצוב האתר מחדש. לא אחת מה שקורה הוא שהעיכוב בקידום מביא את בעלי האתרים להשקיע כספים נוספים בקידום נקודתית, כאשר המענה הראוי באמת הוא שידרוג עיצוב האתר. שימו לב כי מיתוג מחדש, לרבות עיצובו מחדש של האתר שלכם יכולים ליצור פלאים בקידום!

 

לא רק עיצוב האתר, אלא גם הדרך בה אתם מציגים את התכנים

מעבר לעיצוב האתר, חשוב לשים לב גם לדרך שבה אתם מזינים את התכנים שלכם. לא משנה עד כמה התוכן מועיל ומעניק ערך מוסף לגולש, הרי שחשוב לצד העיצוב גם להעניק חשיבות לויזואליות של התוכן: נסו להציג את התוכן בפסקאות ולא בבלוקים כבדים. בנוסף, שלבו תמונות רלוונטיות לתוכן שלכם, הוסיפו גרפים וסרטונים, כאשר המטרה היא לקטוע את רצף הטקסט ולהוסיף חומרים נוספים שיעודדו את הגולש באתר שלכם לשהות בו זמן רב יותר.