דגשים לעיצוב גרפי של חנות וירטואלית למכירת מוצרים שונים

דגשים לעיצוב גרפי של חנות וירטואלית למכירת מוצרים שונים

עיצוב חוויית המשתמש הוא אחד מתחומי הידע החשובים ביותר כיום בעולם האינטרנט. הכוונה היא למכלול הצעדים שננקטים במסגרת תכנון אתר, בנייתו ותפעולו השוטף, כך שכל גולש וגולשת שייכנסו אליו יזכו לחוויה חיובית במיוחד מבחינתם. אחד הכלים העיקריים של עיצוב חוויית משתמש (שמוכר גם בשם UX, ראשי תיבות של User eXperience) הוא כמובן העיצוב הגרפי, שהרי אנחנו חיים בעידן שבו גם לנראות של הדברים ישנה השפעה משמעותית, ובפרט חשוב להשקיע זמן, מחשבה ויצירתיות בעיצוב גרפי של חנויות וירטואליות.

ניווט קל ונוח

אחד הדגשים העיקריים בעיצוב חנות – כל חנות שהיא, בין אם פיזית ובין אם וירטואלית – הוא לאפשר ללקוחות לנווט בקלות ובנוחות. בחנויות פיזיות הניווט הפשוט מבוסס על מעברים רחבים ככל האפשר, שילוט שמפרט מה יש בכל אגף, והנחת מוצרים שרוצים למכור במקומות בולטים. בחנויות האינטרנטיות – בין אם מדובר על חנות וירטואלית למכירה של בגדים, בין אם חנות כלי עבודה מקוונת ובין אם כל חנות אחרת – הניווט מבוסס על מבנה האתר ועל התפריט.

חשוב מאוד ליצור תפריטים אינטואיטיביים, כולל תת תפריטים פשוטים, כך שאם למשל מדובר על עיצוב חנות בגדים מקוונת, מי שרוצה שמלה חגיגית תוכל להגיע לקטגוריה דוגמת “שמלות לאירועים” תוך קליק אחד, ובעוד קליק אחד גם למצוא למשל את כל השמלות החגיגיות השחורות, או את כל השמלות החגיגיות שמחירן הוא עד 300 ש”ח.

בנוסף חשוב מאוד להבטיח גישה נוחה ומידית לקופה, מכל מקום באתר – כשהלקוח רוצה לקנות, אסור לעכב אותו.

טקסטים קצרים וברורים על רקע שלא מושך יותר מדי תשומת לב

עוד דגש חשוב לעיצוב גרפי של חנות וירטואלית למכירת טובין מסויימים, כגון אופניים, כרטיסים להופעות, צעצועים וכל מוצר אחר, הוא תיאור מדויק של כל מוצר, בפונט פשוט ולא מצועצע, בגודל שמאפשר לכולם לקרוא בקלות ועל רקע שאינו מושך תשומת לב רבה מדי (כמעט תמיד רקע חלק יעשה את העבודה בצורה הכי טובה, הרבה יותר מטפט או תמונת רקע) – או בקיצור, לעשות כל מה שאפשר כדי שכל גולש וכל גולשת יבינו מה אתם מציעים להם.

להתאים את הצבעים לסוג החנות

דגש נוסף הוא להתאים את הגוונים הדומיננטיים באתר לאופי המוצרים שאותם מוכרים בו. כך למשל עבור חנות וירטואלית למכירה של תוספי מזון כדאי לבחור גוונים ממשפחת הירוק, שמשדרים בריאות וצמיחה, ואילו עבור חנות מקוונת למכירת צעצועים לילדים כדי לבחור בגוונים חמים ושמחים (גם אם בסופו של דבר ההורים הם אלה שמבצעים את הקנייה, מוצרים לילדים נראים טוב יותר כשמסביב הכל שמח).

תמונות מחמיאות לכל מוצר

בחנויות פיזיות הלקוחות מתרשמים ישירות מכל מוצר, אם כי גם בהן תהיה השקעה בתאורה ובסטנדים מתאימים. בחנויות וירטואליות ההתרשמות היא לא מהמוצר ישירות אלא מתמונה שלו – וכדאי להשקיע בצילומים איכותיים שיחמיאו למוצרים (גם אם מדובר בכרטיסי טיסה, כשלמשל במקרה זה כדאי להציג תמונה שובת לב של היעד).